سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گراند کانیون ، پل شیشه‎ای با 1200 متر ارتفاع!

ساخت گراندکانیون در سال 2004 آغاز شده و مبلغ 40 میلیون دلار هزینه ساخت این معماری مدرن و شگفت‎انگیز شده است.

 

گراند کانیون?

گراند کانیون یک پل شیشه‎ای تماشایی و دیدنی به شکل نعل اسب است که 1200 متر از سطح زمین فاصله دارد. ارتفاعی بسیار زیاد و دلهره‎آور که بالای رودخانه کلرادو و لبه دره گراند کانیون ایالت آریزونای آمریکا ساخته شده است. لبه این آسمان‎نَوَرد شیشه‎ای، 20 متر فاصله افقی از کناره زمین دارد.

معماری گراند کانیون

 دیواره‎ها و کف گراندکانیون از جنس شیشه است که ضخامتی 10 سانتی‎متری دارد. سازه این بنا می‎تواند در مقابل وزش بادهای خشمگین با سرعت 100 کیلومتر در ساعت، مقاومت کند.

این پل زیبا می‎تواند زلزله‎های 8 ریشتری را ضربه‎فنی کند و خم به ابرو نیاورد. همچنین، استحکام زیاد آن باعث امنیت مردم در زمان راه رفتن بر روی این آسمان‎نورد شده است.

در واقع گراندکانیون آریزونا می‎تواند 7000 کیلوگرم را تحمل کند، چیزی نزدیک به راه رفتن هم‎زمان 800 آدم که هرکدام 80 کیلوگرم وزن داشته باشند. البته فقط به 120 نفر اجازه گردش هم‎زمان بر روی پل داده می‎شود.

 

گراند کانیون?

ساخت گراندکانیون در سال 2004 آغاز و مبلغ 40 میلیون دلار هزینه ساخت این معماری مدرن و شگفت‎انگیز شده است. امکانات تفریحی دیگری مانند: سینما تئاتر، فروشگاه، سالن تشریفات، رستوران با فضای باز و موزه هم برای بازدیدکنندگان میلیونی آن وجود دارد. گفته می‎شود برنامه‎هایی نظیر جشن ازدواج نیز در این مکان دیدنی اجرا شده است.

بیشتر بخوانید :

افزایش وام مسکن دردی از مردم دوا نمی‎کند

بخشیده شدن جرائم و سود وام مسکن